Nej fy, FY!

Jag vaknade vid halv 8 gick upp hel. Klädde på mig, sa godmorgon till Carina som va på G till jobbet. Fixade sminket och sedan tog jag en halv kopp te. Samtidigt som jag drack lite av det varma tet sjukanmälde jag mig. Fy på mig! Det kanske inte är så bra att på gymnasiet kan man sjukanmälsa sig själv, speciellt när man är över 18 (vilket jag varit i snart 2 år). Det är så lätt att känna "Nej, idag behöver du va hemma och slappna av", så övertalar man sig själv. Inte bra! Jag skulle behöva åka hem till mig och plugga men om mamma är hemma vet jag inte vad hon kommer att säga, eftersom att det är 2 veckor kvar i skolan för mig sen är det slut på riktigt. Men i natt sov jag 2 timmar max. Tror jag råka väcka micke så där sjutton miljoner gånge, förlåt älsk!, men jag kunde varkligen inte sova, alla tankarna bara bobaderade och tog över mitt huvud och min vilja att sova. Riktigt jobbigt och irriterande.

Det som är irriterande nu är att klockan är forfarade så pass lite att om jag går nu så skulle jag hinna i tid till min första lektion - Utmattad. Jag är för utmattad efter nattens tanke-ångest-plågare eller vad jag ska kalla det. Omöjligt att soma va det i alla fall. Inte nog med att jag väckte micke, när jag gick upp en gång för att gå på toan när ja precis va tillbaka i mickes rum och kröp ner under täcket hörde jag att hans mamma gick upp in till köket. Grattis jag väcker hela huset!! Tror jag ska åka hem om någon timme och sedan sova hemma väldigt många nätter, vill inte förstöra mickes och hans familjs sömn bara för att jag inte kan sova. Om två veckor drygt tar jag studenten och då kommer han till mig den 1:a juni på kvällen och stannar tills den 3:e, fast då kommer det nog inte vara så svårt att somna när man väl går och lägger sig.

Jag saknar min lillasyster - önskar att hon va med på kryssningen hon också.

Ps. Skriver och lägger in lite biler från den senare.


/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0